Photobucket

[ RUANGAN UTAMA ][ GALERI GAMBAR ][ THAQOFAH ][ CHANNEL TV ][

Panji Islam

Photobucket - Video and Image Hosting
HaYaT Mu KeMbALi














" Hayat mu Kembali Lagi, Setelah Lama membisu, adakah dek kerana ajal mu?





itu bukan pertikaiannya...





didalam arena seni tulisan ini, hayat mu kembali lagi, pengganti diri, menggantikan citrawarna seni





kepada warna-warna kehidupan gaya baru, lampiran satu perjuangan yang sama,





perjuangan jihad fisabilillah


melalui Http://www.jihadislami. blogspot.com "


Satu Utusan, Berita Kebenaran ...









Kalam Sahabat
Jam Mesir
BOIKOT BARANGAN YAHUDI
Photobucket
Dekati Sinar Perjuangan














" bakal di isi dengan reka bentuk perjuangan, masih dalam pembikinan "





Satu pengisian Dunia Baru





pengisian madah Tarbiah, Ukhuwah, Thaqofah, Ilmu dan Jihad Fisabilillah. Penggiat Pembangunan Insan Rabbani












Top Blog Status
Bersama Pimpinan Ulama'
Photobucket
.::Laman Pejuang::.
.::Laman Sahabat::.
.::Laman Doktor Mesir::.
Laman Tinjau-tinjau
Laman Khassah Zaujah Solehah

  • Nur Qalbi " Faezah "














  • " Terjalinnya Ikatan Suci, Merupakan Ketentuan Ilahi





    Keserasian Hadir Tanpa Diduga, Jalinan Fikrah Punca Segala





    Sesuatu Yang Tidak Terlintas Dihati, Namun Sekarang Ia Menjadi Realiti





    Dari sudut arena Kehidupan Yang Berbeza, Di Pertemu Menemui citrawarna Kehidupan Bersama





    Dua Hati, Dua Jiwa


    Bersatu Kini, Demi Islam Tercinta


    Gelaran Diberi, Suami&Isteri


    Moga Kekal Ikatan Ini


    " JALINAN UKHUWAH FI SABILILLAH "









Satu fikrah Satu Amal
Photobucket Photobucket
Dana Projektor
projektor
kreatif DPMZ
Photobucket
Menuju Indah Syurga
dana bakti baru
Ehya' Ramadhan DPM Zagazig
Dewan Perwakilan Mahasiswa Zagazig
kuiz ihya' ramadhan
SUMBANGAN ANDA, HAYAT PERJUANGAN
Photobucket Sumbangan anda mampu melahirkan


pejuang&srikandi Islam sebenar dan berwibawa
Hari-hari diawal bulan shawal
Sunday, October 25, 2009
Gumbira... nak pie raya rumah ke rumah

Wirdani dengan baju rayanye

Salam aidil fitri
Possing raya pandangan ke bawah

comel tak wirdani.. possing macam orang besar
Inilah gigi wirdani.. nak tunjuk pada semua.. senyuman menggunakan gigi
Berhari raya dirumah warga zagazig

Altromen... supermen.. yeye.. nak gie raya rumah ammu

gambar lepas penat menjadi Altromen, main-main altromen supermen..lepas tu tido..penat raya
posted by mumtaz harun @ 7:19 AM   0 comments
GAMBAR HARI RAYA PERTAMA 2009
Fession tudung wirdani terbaru
Muka wirdani macam terpaksa dan dipaksa possing untuk bergambar
bergambar bersama kaum hawa seusai solat aidil fitri
possing anak beranak
Beramah mesra bersama keluarga selepas solat raya
Jom gie raya kaherah, raya sakan
Gambar ni bukan hari raya pertama, ni nak jalan2 raya
Wirdani comel pakai tudung
Bergambar dirumah kami
gambar bersama ummi, sayang ummi. ba'da e'ad
Bergambar diteratak kami selepas pulang solat aidil fitri
hey..hey.. my father handfone like my handset..nyam nyam..(semua nak kunyah)
Posing mengamcam
Wirdani Uzma bergaya dengan handbeg ummi nye
Bergambar usai solat Adil Fitri
Wirdani bersin, banyak habuk dan debu kot
Gambar bersama warga mahasiswa zagazig

posted by mumtaz harun @ 6:06 AM   0 comments
GALERI KU DIDALAM KEPIMPINAN DPMZ ZAGAZIG MESIR
Monday, May 4, 2009
Ketika bersama didalam kepimpinan DPMZ sesi 08/09

Ketika bersama didalam kepimpinan DPMZ sesi 07/08

Ketika bersama didalam kepimpinan sesi DPMZ 06/07



Dua lagi foto kenangan ketika aku bersama didalam kepimpinan DPMZ (DEWAN PERWAKILAN MAHASISWA ZAGAZIG MESIR/EGYPT) iaitu pada sesi 2003/2004 dan sesi 2004/2005
gambarnya tiada dalam simpanan. Serta banyak lagi foto-foto sejarah DPMZ lepas yang hilang begitu sahaja. Moga generasi baru dapat mencari dan mengumpul semula data-data, salasilah kepimpinan sebelum, sebagai bahan bukti sejarah-sejarah DPMZ terdahulu yang terkandung didalamnya beribu-ribu data salasilah serta gerak perjuangan.
posted by mumtaz harun @ 10:43 PM   0 comments
Model tudung untuk tempahan: Wirdani Uzma Selepas Berumur Lebih Enam Bulan
Thursday, April 30, 2009
Anak abi dan ummi dah besa...tomey.. ha ni pesen tudung modernKenape menangis ni.. sape wat?? ala sedey nye... ni pesen tudung 60an

aik... aik.. jangan nangis... ni pesen tudung budak kecik2 yang suka nangis

jenis tudung time ketenangan melanda

ni pesen tudung mesir

ni pulak... just pesen tudung budak tomey


ni pesen tudung just for wirdani

ni jenis model tudung kembang telinga gajah (jaga aurat)

ni jenis model tudung indo malaya


aha.. ni jenis model tudung sukan kanak2.. (main2 ikut suka depa)




model tudung kanak2 tika musim panas (xpa, kecik lg, tak dosa eh)


jenis tudung keselamatan (mudah kesan sesiapa dibelakang)
posted by mumtaz harun @ 4:19 PM   0 comments
wirdani uzma anak abi dan ummi penyeri kehidupan: gambar2 terbaru dan lama wirdani
Sunday, January 18, 2009


assalamualaikum.

wirdani Uzma dilahirkan pada 21 shawal 1429 hijrah bersamaan 21 oktober 2008 masihi, lahir dihospital Taiser Mauqif Mansurah, zagazig city of Egypt/Mesir, pada jam 9.50 pagi. gambar2 dalam ni, merupakan gambar2 wirdani ketika berumur seminggu (gambar2 yang botak baru lepas kene cukur),program kenduri aqeqah wirdani. dan gambar2 lain yang kelihatan sudah tembam, ketika umur wirdani 2 bulan.

kat bawah ni kisah wirdani tau.. jgn gelak tau... sebab kisah ni rekaan semate2...


tengah tido, ade je orang nak kcau saye ...


huuuaaa.... ngantuknye.. banyak sgt program ni, aqeqah ler, tahnik ler, dan mcm abi..kecik2 lg wirdani dah sibuk ni.. huaaaa... ngantuk nyer...
uuwekkk.... nangis... nangis... tak dapat susu... haaa... kan wirdani da ngais... cepat laa.. susu
manyak nye olang... ada ape ni semua tgk wirdani... populer nye wirdani.. hehe
ha tgk.. tgk... kan wirdani da kate.. wirdani ni kecik2 dah sibuk.. cam abi..
abi... ummi... sedap tido... meh la join...
ari ni wirdani bad mood la... tapi wirdani tetap cute kan abi.. ummi.. kan.. kan..
manya nye olang... wirdani duk kan tempat ape ni.. tak de pun mende cam ni kat umah wirdani..
ha... wirdani pandang ape tu... sape kacau wirdani.. bagi tau abi...

seday... penat... tak cukup lehat... bile nak lehat ni.. asyik kije cam abi jek...
ni sape yg nak possing ni.. wirdani ke acik2 ngn ummi....
hem... wirdani tak happy pon... cam boring jek... nape ekk.. acik2 happy
erm... wirdani tak tau nak cakap.. sibuk ni... tapi layan je la...
ape buai2... ingt wirdani budak2 ke... abi dan ummi wirdani tak aja wirdani buai2 time kecik2 dulu pon..
mane comel.. wirdani ke ummi.. hehe
ha... merhaban2.... jangan ade yang curik tulang.. nanti wirdani marah..
erm.. sampai tido pon wirdani masih kije lg.. penat la... abi dan ummi pon mane ada kije time tido.. tu tandanye wirdani ni sibuk tau ummi... abi... kan.. kan.. kan..
ha... nangis lg wirdani.... paham2 jela kan... ummii mane....
saje2 je nangis.... nak tgk kesabaran semua... hehe
huhuh... saye ni penat.. acik ni.... tau tak saye penat... erm, becouse da memang wirdani ni populer... erm..layan jela...hehe
nila antara gambar wirdani yang ada kat pasaran...
maleh la buat2 comel.. gambar ni tak jadi..
seharian kerje... time too sleep...
sleep... jgn kaco tau....
hai... nikmat nye tido... budak cam saye, kene tido cukup... 18 jam sehari... tul tak.. kan.. kan.. kan...

time jage ada orang kacu... tido pon org kaco.. lantak la.. tido je... hehe
ummi.. possing sorg2 jela.. wirdan ngantuk la ummi...



kacau lg.. erm.. igt wirdani tak tau ker... layankan je...wirdani nak tido...


yeye...yeye... dapat tido...conok... conok..

sape nih... kaco jek org nak tido..
fii ehh.. what wrong...
genyit mate sikit... comel kan...
ngantuk lg la.. ummi.. leh tak wirdani sambung tido.. ngantuk nih...
tak puas tido.. tp malu nak tido lg.. nanti org kate ape lak kat wirdani kan.. kan.. kan..
erm... mengenang nasib yg tak tak dapat sambung tido... malu nak sambung... takut org kate lak.. hehe
erm.. tido je la.. da ngntuk mane leh tahan2...

hehe... wirdani tak de kije.. buat la muke mcm ni..
posted by mumtaz harun @ 3:51 PM   0 comments

PALESTIN KiNi
Photobucket
Birukh Biddam
Photobucket
Resume Penulis Blog














Name:


" muhamad mumtaz bin harun "


Street Address:


2 St. Syare' Al-Hurriyyah,Imarah abd. Hakim,Fauqa Al-Itrabi center,Sadnawi Gham'ah(Salam Sadnawi),Zagazig City,Arab Ripublic Of Egypt.


Phone:


+2 010-5345950


Objective (optional):


Menerangkan Yang Haq, Menentang Yang Zalim


Status: Married / sudah Berumah tangga / baby on the way due 24hb october


About Me


Tarikh Dilahirkan:


29 September 1982


" Kelahiran Negeri Perak Darul Ridzuan "


Mendapat Pendidikan Awal:


Sek. tadika mak dan ayah


Kemudian Melanjutkan Pengajian Seterusnya:


Sek.Ren.Sungai Balai Darat Rungkup Perak(darjah 1-6)


Sek.Men Tun Abd.Razak Selekoh Perak(ting1)


Sek.Men.Agama Irshadiah Addiniah Batu 26 Bagan Dato' Perak(ting2-5&STAM2000-2001)


Sek.Agama Rakyat Ar-Rahmaniah Taman Dagang Ampang Selangor&Sek.Ren.Agama Tasik Tambahan(JAIS)*tp disini mengajar bukan belajar pd tahun 2001-2002*


melanjutkan pelajaran ke universiti:


Universiti Al-Azhar Tafahna Al-Ashraf Arab Ripublik Of Egypt(mesir)*pd oktober2002 hingga skrg*


Pengalaman Berpesatuan:


Experience


Ketua Unit Pengatahuan&pendidikan Dewan Perwakilan Mahasiswa Zagazig Tahun 2003/04 (al-azhar)


Ketua Unit Hal Ehwal Kemasyarakatan Dewan Perwakilan Mahasiswa Zagazig 2004/05 (al-azhar)


Timbalan Pengerusi Dewan Perwakilan Mahasiswa Zagazig 2006/07 (al-azhar)


Pengerusi Dewan Perwakilan Mahasiswa Zagazig 2007/08 (al-azhar)


Harapan:


Tidak Hanya Terhenti Perjuangan Sekadar itu,


Moge Allah Thabatkan diriku Dalam Perjuangan,


Tanpa Mengharapkan Balasan Kenikmatan Duniawi,


Akan tetapi Cukuplah Nikmat Terhindarnya Diriku Dari Azab Api Neraka Kelak


Aku Pecinta kepada Agama Allah, Hidup Dan Matiku Kerana Allah









Al-Faqir Ila Allah

Name: mumtaz harun
Home: zagazig city, egypt
About Me: Daku Hanya Hamba Allah
See my complete profile
Berita Terkini "Jihad Islami"














" Alhamdulillah, hamba, hamba Allah yang kerdil,telah dikurniakan kenajahan, berkat hasil doa sahabat-sahabat, keluarga yang begitu mengharap"








Syukur dapat naik tahun Empat kulliah Al-Azhar Syariah Tafahna Al-Ashraf Mesir. Zaujah Hamba juga Naik layak ke tahun empat Syariah li banat Al-Azhar Qaherah, bi takdir JAYYID, Alhamdulillah rezki anak mungkin











Didoakan rakan-rakan semua jua najah hendaknya, Allah maha pengasih dan penyayang. Sahabat-sahabat yang diberi ujian tidak najah, harap jangan futur, kerana ia merupakan ujian oleh Allah, ada hikmah disebalik tiap kejadian.












Artikel Terkini
Arkib
Akhbar
.::Organisasi Mujahid::.
Ziarah
Sautul Amal
Kempen Biah Solehah
biah solehah
BIAH SOLEHAH
Skeza
skeza
Kad Raya DPM Zagazig Mesir
kad raya
Kunjungan
Blogger